DataLeaf test nieuwe ‘Internet-of-Things’ toepassing

Naast onze PC’s en laptops, is het koffiezetapparaat waarschijnlijk het meest gebruikte apparaat binnen onze organisatie. Logisch gevolg is dat er wij veelvuldig bezoek krijgen van onze leverancier Fortune Coffee. Zij zagen dat het bestel- en leverproces van koffie het stuk efficiënter en makkelijker moet kunnen. Daarom testen wij sindskort: de nieuwe ‘Fortune-serviceknop’. De techniek hierachter wordt mogelijk gemaakt door een prototype van Techtenna Development Network.

Fortune Coffee is een toonaangevende Coffee as a service provider. Zij regelen dus de koffie zelf, de benodigde supplementen, het koffiezetapparaat en het bijbehorende onderhoud. Met de serviceknop worden klanten in staat gesteld om Fortune direct een melding te geven als er behoefte is aan nieuwe koffie of een servicemonteur. Geen belletjes of mailtjes meer: iedereen kan gewoon op de knop drukken. De Fortune-servicemedewerker ontvangt een E-mail en kan direct zijn route plannen en bijwerken. De uitvoering is heel simpel, maar daarom ook zo effectief. In de toekomst zou een dergelijke toepassing veel breder kunnen worden ingezet. Wat te denken van het bestellen van medicijnen bij een apotheker het het geven van feedback in een winkel.

Robbie van Meggelen, mede-eigenaar Fortune Coffee Breda-Tilburg, zegt over de test: ”Het is geweldig om samen met DataLeaf en Techtenna te testen en te experimenteren met oplossingen die onze logistiek de komende jaren optimaliseren. Het Techtenna LoRaWAN-netwerk zorgt ervoor dat we geen extra lokale configuratie van onze koffieapparaten nodig hebben. De oplossing bespaart direct tijd ”

 

Jurgen van den Branden, directeur DataLeaf: “Techtenna en Fortune Coffee illustreren dat wanneer technologie eenvoudig wordt gemaakt, de acceptatiegraad hoog is. We bouwen software en we zijn zeer toegewijd om samen met onze klanten een voorloper te zijn op het gebied van digitale transformatie met behulp van de modernste technologie. We maken het simpel "

Nick van Tellingen, business development manager DataLeaf: "Het gebruik van de Fortune-serviceknop heeft ons team al getriggerd om Techtenna LoRaWAN-oplossingen te gebruiken bij andere klanten"

De Fortune Service Button is een prototype ontwikkeld door Techtenna Development Network, een dochteronderneming van Techtenna. De oplossing maakt gebruik van het High Density LoRaWAN city network dat Techtenna in steden realiseert. Het High Density LoRaWAN City-network in Breda is het eerste in zijn soort en garandeert dat IoT-apparaten zowel binnen als buiten verbinding kunnen maken.

We zijn heel enthousiast dat wij met Fortune en Techtenna deze nieuwe techniek kunnen testen en toepassen. Ben je alvast nieuwsgierig hoe LoRaWAN-oplossingen jouw organisatie het beste kunnen helpen? Bel gerust voor een afspraak! Wij garanderen dat er genoeg koffie is.