Meet the (management)team: Dit is Mario

Bij DataLeaf laten we graag het gezicht achter onze organisatie zien. Vandaag is het de beurt aan Mario Brenters, een van onze directeuren. Wij vroegen Mario het hemd van het lijf over zijn werk bij DataLeaf. Benieuwd? Lees snel verder!

Kun je jezelf even voorstellen?

‘’Mijn naam is Mario Brenters, ik ben 38 jaar en kom uit het gezellige Oosterhout. Hier woon ik met mijn vriendin en twee kinderen. Binnen DataLeaf ben ik, samen met Jurgen, verantwoordelijk voor de aansturing van de organisatie. Ik houd me vooral bezig met juridische zaken, marketing, sales en personeelszaken. Natuurlijk sta ik ook gewoon met mijn voeten in de klei: zo stuur ik een van onze teams aan, net als Jurgen. Projecten verdelen we op basis van onze persoonlijke expertise. Bij mij is dit vooral procesmatig en bedrijfskundig, Jurgen is weer heel goed op technisch gebied.’’

 

Wat maakt werken bij DataLeaf zo leuk volgens jou?

‘’Ik vind het heel belangrijk dat we bij DataLeaf verschil willen maken in de wereld. We vertellen onze partners dan ook wat ze zouden moeten willen. Dat klinkt een beetje cru, maar veel IT-partijen zijn faciliterend: een klant vertelt wat hij wil, en het IT-bedrijf voert deze wens uit. Wij proberen heel duidelijk een andere rol te hebben. Wij geven advies, en samen met onze partners maken wij het verschil in hun branche. Ook zijn we continu met vernieuwing bezig. Voor onze medewerkers is het leuk dat ze met nieuwe technieken, modellen of processen bezig zijn. Dat is denk ik wel de grootste wens van een softwareontwikkelaar. Daarnaast zijn we een hele platte organisatie. Je vindt bij ons geen zestien lagen aan hiërarchie. We werken in zelfsturende teams met een teamleider, en dan natuurlijk Jurgen en ik. Ook in onze waarden zijn we plat. We zijn eerlijk, rechtdoorzee, en houden niet van smoesjes. Zo hebben we een goede balans gevonden tussen waarde toevoegen, dingen veranderen en impact hebben op de wereld. En anderzijds ook lekker plezier hebben natuurlijk.’’

 

Welk project is je het meest bijgebleven?

‘’Expoints is een project waarbij we veel impact hebben gehad, en wat een groot succes is geworden. Een paar jongens waren verantwoordelijk voor het genereren van klantfeedback bij een autoruitreparatiebedrijf. Zij bedachten om klantfeedback op doorlopende basis op te vragen. Dus op de momenten dat je contact hebt met de klant, en niet één keer per jaar door middel van een onderzoek. Met dat idee kwamen ze bij ons praten, en vervolgens hebben wij een compleet plan van aanpak opgeleverd. We zijn de samenwerking aangegaan en zo hebben we de eerste versie van het product gemaakt. Ongelofelijk genoeg hebben ze dit meteen verkocht. Dat bleek dus een enorm succes.’’

 

Wat zijn de toekomstdoelen voor DataLeaf?

‘’We zijn momenteel groeiende, en dat brengt wat uitdagingen met zich mee. De waarborging van projecten ligt nu vooral bij Jurgen en mij. Momenteel zijn we bezig met zorgen dat ook zonder Jurgen en mij projecten met dezelfde normen en waarden opgeleverd worden. Jurgen en ik kunnen maar een beperkt aantal ballen hooghouden. We willen zorgen dat wat klanten nu zo charmant aan ons vinden, ook elders geborgen wordt in de organisatie. Dat is vooral heel belangrijk om straks te kunnen opschalen. Daarnaast maken we nu al in veel branches impact. Dit willen we dit ook naar andere branches uitdragen. Dat betekent dat we opzoek gaan naar goede partners waarmee we samen een product in de markt gaan zetten. En dat gaan we natuurlijk tot een succes maken!’’

 

Nog steeds benieuwd naar ons bedrijf? Bekijk ook eens onze blog over de bedrijfscultuur bij DataLeaf, en waarom deze ons zo uniek maakt. DataLeaf, en waarom deze ons zo uniek maakt.