Waarom je legacy software moet vervangen

Een flinke tijd geleden heb je nieuwe software aangeschaft. Maar de wereld van software verandert snel. Als bestaande systemen niet op tijd worden gemoderniseerd, ervaar je hier op termijn de negatieve effecten van. Om je software te onderhouden, is het nodig om de stap te zetten naar vernieuwing. Door tijdig actie te ondernemen voorkom je dat processen traag worden en je organisatie niet de groei maakt die je wilt. Maar waarom raden wij nou echt aan je legacy software te vervangen?

 

1. Langzame software

Langzame software is vaak een grote ergernis bij verouderde systemen. Dit is vaak het gevolg van schaalbaarheid. Wanneer je organisatie groeit, wil je dat je software met je meegroeit. Maar als je applicatie maar berekend is op de helft van de gebruikers die er daadwerkelijk mee werken, moet er dubbel zoveel data verwerkt worden. Hierdoor kan het systeem traag worden, wat natuurlijk zonde is wanneer je bedrijf net hard groeit. Daarnaast kan ook achterstallig onderhoud je applicatie traag maken. Nieuwe software is beter berekent op de ontwikkelingen in de cloud of nieuwere hardware.

 

2. Het kost je tijd en geld

Wanneer verouderde software je tijd en geld kost, in plaats van dat het je tijd en geld oplevert, weet je dat je actie moet ondernemen. Op de korte termijn kan oude software nog interessant zijn, gekeken naar de kosten. Maar de problemen doen zich vooral voor wanneer je kijkt naar de lange termijn. Onderhoud en support van oudere systemen is duur en kost veel tijd. Daarnaast is de kans groot dat, hoe ouder je software is, hoe meer problemen zich op termijn blijven voordoen. En hoe duurder het dus wordt.

 

3. Slechte beveiliging

Software en veiligheid gaan hand in hand. Een belangrijke reden om je software te vervangen is dan ook om bedreigingen van buitenaf de baas te blijven. Oude software is niet in staat snel te veranderen, en heeft hier dus per definitie moeite mee. Zeker in een tijd waarin privacy een belangrijk onderwerp is, en hackers steeds slimmer worden, is het belangrijk om veiligheid je nummer één prioriteit te maken.

 

4. Lastige interactie met klanten

Consumenten willen altijd het nieuwste van het nieuwste, en zijn vroeg op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. Wanneer er zich een nieuwe trend voordoet, zijn de meeste mensen binnen enkele dagen al op de hoogte. Ze bewegen zich mee met de laatste technologie. Daarom is het van belang dat ook jij als bedrijf je meebeweegt met de laatste trends. Want communiceren via oude systemen, terwijl je klanten al veel verder zijn, kan irritatie opwekken en daarmee nadelige gevolgen hebben voor je bedrijf.

 

Wij helpen je graag met het vernieuwen van je software

Wij bouwen graag samen aan jouw toekomstbestendige software. Door onze jarenlange ervaring in vernieuwingstrajecten kunnen wij efficiënt en doordacht helpen met het vernieuwen van je legacy software. Eenmalig je software vervangen is geen structurele oplossing. Ons advies is om applicaties continu te verbeteren om zo de processen te optimaliseren. Zo houd je innovatie in jouw bedrijfsprocessen. In de loop der jaren hebben wij een efficiëntieslag ontwikkeld waardoor we kunnen zeggen dat al onze migratie trajecten succesvol zijn opgeleverd. Daar zijn we trots op. Benieuwd naar hoe wij je kunnen helpen? Neem dan snel contact met ons op.