Doeltreffende digitale formulieren
Jouw eigen digitale formulieren maken, beheren en analyseren
Dankzij onze digitale formulieren tool maak je ook zonder IT-kennis de beste digitale formulieren voor jouw doel. Door de intuïtieve opzet kunnen deze van eenvoudig tot zeer uitgebreid worden opgezet.
Wat is een digitaal formulier?
Wat is een digitaal formulier? Elektronische, of digitale formulieren, maken het eenvoudig om gegevens te verzamelen en beheren. Nieuwe en bestaande bedrijfsprocessen worden door digitale formulieren geautomatiseerd en hierdoor sneller en efficiënter uitgevoerd. Zo wordt onze tool bijvoorbeeld al gebruikt voor het invullen van schadeformulieren, verstuurt bol.com er dagelijks duizenden feedbackformulieren mee, en kunnen Arubaanse ondernemers online hun eigen onderneming aanmelden bij de KVK Aruba. Dit alles dankzij onze krachtige formulierentool. Simpel in gebruik, maar complex in opties.
Waarom online formulieren maken?
- Processen automatiseren
Gegevens worden automatisch doorgestuurd naar andere systemen en taken worden automatisch worden toegewezen aan specifieke medewerkers. Zo digitaliseer je je bedrijfsprocessen. - Tijdwinst
Online formulieren besparen tijd. Er hoeft geen tijd te worden besteed aan het verzamelen van papieren formulieren en het handmatig verwerken van gegevens. Ook vind je alle informatie uit het formulier centraal opgeslagen op één plek. - Betere datakwaliteit
Online formulieren verbeteren de kwaliteit van de verzamelde data. Bedrijven kunnen bijvoorbeeld verplichte velden instellen om ervoor te zorgen dat er geen belangrijke informatie ontbreekt. Daarnaast zorgt validatie ervoor dat de informatie die wordt ingevoerd geldig is.
Digitale formulieren maken
Geen gehannes met losse papieren of zwaar geprogrammeerde formulieren meer. Digitale formulieren zijn de uitkomst: ze verhogen de kwaliteit van het werk en leveren tijdwinst op. Dankzij onze online editing tool kunt u snel en simpel een formulier opbouwen. De uitgebreide condities zorgen ervoor dat formulieren ‘slim’ zijn en zichzelf aanpassen, zelfs bij veel condities en validaties. Iedere soort vraag is mogelijk, van meerkeuzevragen tot open en gesloten vragen. Door de koppeling met externe systemen zoals je administratieve software zijn de formulieren door middel van realtime statistieken eenvoudig analyseerbaar. Binnen no time kun je de effectiviteit van de formulieren bekijken en de gegevens direct verwerken in je administratieve systeem. Daarnaast staan veiligheid en het beschermen van persoonsgegevens bij ons hoog in het vaandel. Onze digitale formulierentool heeft de externe veiligheidstesten dan ook glansrijk doorstaan.
Zo zetten wij digitale formulieren in voor de KVK Aruba
Het ooit zo state of the art informatiesysteem van de Arubaanse KVK had een flinke vernieuwingsslag nodig. Een voorbeeld: voor het inschrijven van een nieuwe onderneming waren wel 18 verschillende (fysieke) formulieren nodig, elk bestaande uit meerdere pagina’s. Ondernemers moesten zelf navigeren door deze enorme stapel papierwerk, en deze handmatig invullen. Eenmaal ingevuld moesten ze langs het KVK-kantoor, waar hen lange rijen stonden te wachten. Het controleren van de papieren gebeurde handmatig en uiteraard alleen tijdens openingsuren. Het gevolg; het oprichten van een onderneming nam maanden tijd in beslag. Dat moest anders!
Daarom gingen we snel aan de slag. Allereerst hebben we de oude formulieren gedigitaliseerd. Samen met CM.com hebben we toen gezorgd dat er een digitale, rechtsgeldige handtekening mogelijk werd gemaakt. Zo is het gelukt om inschrijvingen met een elektronische handtekening in het handelsregister te krijgen. Het resultaat? Waar dit eerst een maand duurde, kunnen ondernemingen kunnen zich nu binnen één dag inschrijven! Een flinke stimulans voor het laten groeien van de Arubaanse economie.
De voordelen van onze digitale formulieren
- Mooie en overzichtelijke formulieren
- Alles digitaal, voor een effectief en efficiënt proces
- Responsive, dus geschikt voor desktop, laptop, mobiel & tablet
- Duidelijke toelichting en meldingen in het formulier
- Vraagt alleen informatie die onbekend en relevant is
- In meerdere talen mogelijk
- Gebruikersvriendelijke validatiemelding
- Middels API’s integreerbaar met andere systemen zoals e-mailmarketing, CRM-systemen en projectmanagementtools
Daarnaast heb je de mogelijkheid om statistieken in te zien en de effectiviteit van je formulieren te bekijken. Zo is in het beheer van je formulier snel duidelijk waar gebruikers van formulieren uitstappen. Omdat het gedrag van de bezoeker niet aan een klantprofiel wordt gelinkt, worden geen privacygevoelige gegevens opgeslagen.
Voor wie zijn onze digitale formulieren geschikt?
Onze digitale formulieren zijn geschikt voor complexe data uitvragingen. Vaak zijn er veel partijen bij een proces betrokken en moeten er complexe calculaties en analyses uitgevoerd worden. Denk bijvoorbeeld aan branches als de farmacie of (financiële) dienstverlening. Voorbeelden van situaties waarin onze digitale formulieren toegepast kunnen worden zijn:
- Het aanvragen van certificaten of financieringen
- In- en outboarding van nieuwe medewerkers
- Het verzamelen van (klant)feedback
- Doorvoeren van declaraties
Jouw eigen digitale formulieren?
Weten wat onze digitale formulieren tool voor jouw organisatie kan betekenen? Neem contact met ons op.