Direct naar content
Terug naar alle cases

Klant- en medewerkersfeedback tool voor Expoints

Samen met Expoints heeft DataLeaf een tool ontwikkeld die het uitvragen en verwerken van klant- en medewerkersfeedback sneller en makkelijker maakt. Ondertussen wordt de software gebruikt voor klanten als KPN, Nationale Nederlanden en Bol.com.

Het probleem

Toen Marcel en Martijn op het idee kwamen om een consultancy organisatie op te richten met een focus op klantgericht ondernemen, was alleen dat er: het idee. Ze zochten een IT-leverancier die voor hen de software kon leveren. De partij die zij in eerste instantie kenden uit hun eigen netwerk, was geen match. “Deze partij was heel erg op hun eigen systeem gericht en vandaar niet flexibel”, vertelt Marcel. “Door binnen onze persoonlijke kringen verder te vragen, kwamen wij in contact met Jurgen en Mario van DataLeaf. Wij vertelden hen onze visie en de kansen die wij zagen. Jurgen en Mario maakten voor ons een businessplan met een gezamenlijke propositie.”

De oplossing

Maart 2010 zijn de handen ineengeslagen en begon DataLeaf met het bouwen van de software: de eerste versie van de feedback management software. “We hadden medio 2010 al drie klanten, maar nog geen product!” vertelt Marcel lachend. “We moesten hard aan de bak, het doel was om januari 2011 live te gaan met de eerste versie.” Dit was natuurlijk een risico, maar gelukkig werd dit risico eerlijk verdeeld. DataLeaf heeft zich sinds dag één opgesteld als een IT-partner, geen leverancier. In dit partnermodel legden we afspraken vast over de verdeling van kosten en opbrengsten. “Dit voorstel gaf ons als startup vertrouwen in een goede samenwerking. 12 januari 2011 gingen we live. Expoints was een feit!”

Het resultaat

Nu, 10 jaar later, is Expoints met een inmiddels volwassen en geavanceerdere feedback managementsysteem dé specialist in het uitvragen van feedback bij klanten én medewerkers. De initiële omzet- en schaaldoelstellingen die in 2011 waren gesteld, waren in 2015 al behaald. Klanten in portefeuille zijn onder andere Nationale-Nederlanden, KPN en Bol.com. Al die jaren bevindt de frontoffice zich bij Expoints in Eindhoven en de backoffice bij DataLeaf in Breda. Wekelijks worden er werknemers uitgewisseld om bij elkaar op kantoor te werken, om zo kennis en kunde te kunnen delen en de lijnen kort te houden. Op deze manier voelt het meer als één grote organisatie. “Op een jaar sturen we meer dan 10 miljoen mailtjes naar klanten, een bijzonder groot aantal”, aldus Marcel. Samen gaan wij ons best doen om nog 10 mooie jaren aan dit jubileum toe te gaan voegen. Marcel en iedereen van Expoints, bedankt!

Expoints over de samenwerking

Marcel en Martijn, oprichters van Expoints

”DataLeaf heeft zich sinds dag één opgesteld als een IT-partner, geen leverancier. In dit partnermodel werden afspraken vastgelegd over de verdeling van kosten en opbrengsten. Dit voorstel gaf ons als start-up vertrouwen in een goede samenwerking. Inmiddels gebruiken meer dan 10 miljoen mensen onze software! Een succesvolle samenwerking dus!”

Samenwerken?

Met wat voor oplossing wil jij aan de slag?
Laat het ons weten. Wij denken graag met je mee.

Contact